OBOWIĄZEK WPISU DO BDO
Do 31 grudnia 2019 roku przedsiębiorcy mają obowiązek złożyć wniosek o wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO). Rejestr ten prowadzony jest przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Obowiązek wpisu do Rejestru BDO dotyczy przedsiębiorców, którzy:
Rejestr prowadzą marszałkowie województw. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, wpisują do niego przedsiębiorców na ich wniosek lub z urzędu, czyli bez potrzeby składania przez przedsiębiorcę wniosku.
Przedsiębiorcy mogą sprawdzić czy są objęci obowiązkiem rejestracji wypełniając interaktywny formularz udostępniony przez BDO.
Wniosek o wpis do Rejestru BDO składają podmioty wymienione w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Zgodnie z tym artykułem decydujące znaczenie dla stwierdzenia czy firma powinna złożyć wniosek ma obszar, w którym prowadzi działalności i – jednocześnie – zakres tej działalności.
Szczegółowe informacje na temat obowiązku wpisu do BDO znajdują się:
- na stronach: www.bdo.mos.gov.pl; https://www.biznes.gov.pl/pl
- w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, Departament Środowiska, al. Niepodleglości 34, 61-714 Poznań