Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Piątek, 07 października 2022, Imieniny: Krystyna, Marii, Marka PL EN

AZBEST

 

Urząd Gminy Kleszczewo przypomina o możliwości złożenia wniosku o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest.

Wnioski można pobrać ze strony www.kleszczewo.pl lub w Urzędzie Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4 (pokój nr 6), tel. 61-8176-017/020/033 wew. 124.

Do wzięcia udziału w programie uprawnione są podmioty nieprowadzące działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców, posiadające lub mające w zarządzie nieruchomość na terenie powiatu poznańskiego, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, po złożeniu wniosku do urzędy gminy właściwego według miejsca położenia nieruchomości. Do skorzystania ze środków finansowych w przypadku niewykorzystania limitów dotacyjnych przez w/w podmioty uprawnione stają się także rolnicze spółdzielnie produkcyjne, posiadające nieruchomość na terenie powiatu poznańskiego. 

Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest wykonane zostaną przez wykonawcę wybranego w drodze przetargu.

Dotacja wynosi 100% na:

  •  demontaż, pakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest;
  •  zapakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest, transport i unieszkodliwienie.

Środki na realizację programu likwidacji wyrobów zawierających azbest pochodzą z budżetu powiatu poznańskiego, gminy oraz Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Limit środków do wykorzystania – 57 375 zł.

Wnioski będą przyjmowane do 12.08.2022 r. Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich wpłynięcia do Urzędu Gminy i przekazywane sukcesywnie do Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Do wniosku należy dołączyć:

  •  dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny, odpis księgi wieczystej lub inne);
  •  zgoda właściciela/współwłaściciela (w zależności od indywidualnej sytuacji prawnej nieruchomości);
  •  pełnomocnictwo dla wnioskodawcy (w sytuacji działania przez pełnomocnika);
  •  wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę w odniesieniu do pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku);
  •  wypełnione oświadczenie o pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku).

 

Jednocześnie przypominamy, że Wnioskodawca zobowiązany jest do zgłoszenia administracji budowlanej zamiaru wykonania robót budowlanych przynajmniej na 30 dni przed planowanym terminem ich rozpoczęcia.

 

 Pliki do pobrania:

Wniosek o udział w programie plik word - pobierz

Wniosek o udział w programie plik pdf - pobierz

Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę plik pdf - pobierz

Oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie - pobierz

Uchwała Zarzadu Powiatu w Poznaniu plik pdf - pobierz

 

gazeta
pit
ESA czyste powietrze Aglomeracja Poznań Schronisko Skałowo ZTM Poznań lgd trakt piastow Dofinansowanie ze środków Budźetu Państwa
Fundusze UE
Obywatel
UMWW Poznań
UW Poznań
Powiat Poznań