Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Piątek, 29 marca 2024, Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona PL EN

EKSKURSJA NA LUBELSZCZYZNĘ

Wycieczka dla Seniorów z gminy Kleszczewo, z gminy Kostrzyn i z gminy Kórnik rozpoczęła się rankiem, o godz. 5.45 dnia 11 września 2020, a zakończyła późnym wieczorem, po godz. 23.00 dnia 13 września 2020. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ruin zamku Firlejów w Janowcu i mieszczącego się w parku, po drugiej stronie dworku, przeniesionego w to miejsce z miejscowości Moniaki przez Muzeum Nadwiślańskie. Tutaj na tle ruin  zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie.

Po zwiedzeniu Janowca udaliśmy się do muzeum Czartoryskich w Puławach. Najpierw przed pałacem pani przewodnik opowiedziała o tym zabytku, parku i mieszczącym się w nim Domu Gotyckim i Świątyni Sybili. Następnie w  trzech grupach zwiedzaliśmy. Było pięknie wewnątrz jak i na zewnątrz – w parku, a pogoda nas rozpieszczała; świeciło słonko. Już trochę zmęczeniu wsiedliśmy do autokaru, którym pan Przemysław zawiózł nas na nocleg do dworku Wincent i hotelu Akropol, które mieściły się na jednej posesji, na peryferiach Lublina. Po spożyciu dobrej obiadokolacji mieliśmy czas wolny; na rozmowy i spacery.

W drugim dniu , po śniadaniu udaliśmy się do Lublina, w którym, przed zamkiem czekała na nas pani przewodnik. Oprowadzając przekazała nam historię zwiedzanych miejsc, ważnych w Lublinie. Na dziedzińcu zamkowym weszliśmy do kaplicy Świętej Trójcy – jednej z najcenniejszych zabytków sztuki średniowiecznej w Europie, w której znajdują się freski, ukazujące obrazy z cyklu 12 wielkich świąt kościoła wschodniego: Zwiastowanie NMP, Nawiedzenie św. Elżbiety, Narodzenie Chrystusa, Ofiarowanie Chrystusa, Chrzest, a także Święto Przemienienia, Wskrzeszenie Łazarza, Wjazd do Jerozolimy. Cykle świąt uzupełniły obrazy z Ewangelii. Pani przewodnik mówiła przez cały czas o mieście i tak przeszliśmy przez Bramę Grodzką, zwiedziliśmy Starówkę i Rynek, kościół Dominikanów, Archikatedrę, ruiny kościoła pw. Św. Michała Archanioła.

Po południu zawieziono nas autobusem na Majdanek – do dawnego obozu koncentracyjnego. Tutaj ze względu na przeszłość było smutno, że „ludzie ludziom zgotowali ten los”.

Na terenie obozu koncentracyjnego mamy grupową fotografię.

Na zakończenie dnia obiadokolacja i msza święta – dla chętnych oraz czas wolny na rozmowy, spacery.

Trzeci dzień rozpoczęty śniadaniem zakończył się w Kazimierzu Dolnym a po drodze pospacerowaliśmy po parku zdrojowym w Nałęczowie a w nim skosztowaliśmy w pijalni wód,  wody zdrojowej. Najsmaczniejsza była woda ze źródełka „miłości”.  W przepięknym Kazimierzu chętni weszli na Basztę i Wzgórze Trzech Krzyży. Panorama była wspaniała. Udając się do restauracji „Rybka” uczestnicy wycieczki pogłaskali psa, który przynosi „szczęście”.

Potem już długa droga powrotna i szczęśliwe dotarcie do miejsc zbiórek.

Wycieczka trzydniowa była dotowana przez Powiat Poznański a realizowana przez Stowarzyszenie „Pomagam” w Kleszczewie. Był to udany czas.

M. Radzimska

Koordynator projektu

Data dodania: 2020-09-14
Data ostatniej aktualizacji: 2020-09-14
gazeta
pit
GOKIS ESA czyste powietrze Aglomeracja Poznań lgd trakt piastow Schronisko Skałowo Dofinansowanie ze środków Budźetu Państwa ZTM Poznań