Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Piątek, 19 kwietnia 2024, Imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa PL EN

TURYSTYKA MIĘDZYPOKOLENIOWA DO BYDGOSZCZY

Dnia 11 września 2021 pięćdziesięcioosobowa grupa międzypokoleniowa (dzieci, dorośli seniorzy, niepełnosprawni)  udali się w podróż do Bydgoszczy z Biurem Turystycznym „Dominika” w Środzie Wlkp. Przy Bazylice czekał na nas przewodnik (przy której mamy wspólne zdjęcie) , który oprowadził po niej. Następnie ekskursja wędrowała po parkach miasta, zwiedzając pomniki, secesyjne kamieniczki. Wart uwagi jest pomnik Łuczniczki (tylko w rzemykach na nogach)  naprzeciw Teatru Polskiego czy fontanna „Potop”, przy której także mamy grupową fotografię. Weszliśmy do Katedry, godnej podziwu w kolorach fioletowych, by wkrótce znaleźć się na Rynku. W  Informacji Turystycznej PTTK zaopatrzyliśmy  się w pamiątki. Mieliśmy wiele wrażeń na Barce Lemara (muzeum), a po niej był tramwaj wodny po rzece Brdzie. Maszerując na Wyspę Młyńską po drodze minęliśmy Operę . Przed obejrzeniem malarstwa Leona Wyczółkowskiego był czas na smaczną kawę. W Muzeum Mydła i Historii Brudu poznaliśmy arkana związane z higieną; na warsztatach każdy uczestnik wycieczki zaprojektował sobie kolorowe , pachnące mydło, które otrzymał jako pamiątkę do domu. Na koniec tej całodniowej rekreacji czekał na nas w restauracji obiad . Posileni ruszyliśmy z powrotem  do Kleszczewa; wieczorem o godzinie 20.00 zmęczeni ale zadowoleni wysiedliśmy na Węźle Przesiadkowym  w Kleszczewie. Ten projekt został zrealizowany przez Stowarzyszenie „Pomagam” w Kleszczewie.

M. Radzimska

Koordynator projektu

Data dodania: 2021-09-17
Data ostatniej aktualizacji: 2021-09-17
gazeta
pit
GOKIS ESA czyste powietrze Aglomeracja Poznań lgd trakt piastow Schronisko Skałowo Dofinansowanie ze środków Budźetu Państwa ZTM Poznań