Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Środa, 23 października 2019, Imieniny: Edwarda, Marleny, Seweryna PL EN

Z ZUS - OSOBIŚCIE, TELEFONICZNIE, A MOŻE PRZEZ INTERNET?

Prawie 47 857 klientów odwiedziło w kwietniu 10 placówek ZUS na terenie, który obsługuje II Oddział ZUS w Poznaniu. W tym samym czasie, w całym  kraju liczba osób na salach obsługi klientów osiągnęła pułap przeszło 1,5 mln wizyt, a Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) odebrało prawie 313 tys. połączeń. Co jednak najbardziej cieszy, ponad 3 miliony osób kontaktuje się już z ZUS elektronicznie - przez Platformę Usług Elektronicznych.

 

Platforma Usług Elektronicznych (PUE)

Oprócz tradycyjnych form obsługi klientów, ZUS oferuje także możliwość kontaktu poprzez Internet. Założenie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS trwa tylko chwilę. Można je założyć samemu w domu lub w ZUS, a następnie potwierdzić tożsamość. Można to zrobićprzychodząc do ZUS z dowodem osobistym.Ta jedna wizyta pozwoli uniknąć wielu kolejnych. Jeżeli mamy podpisu elektroniczny, albo korzystamy z systemu bankowości elektronicznej w banku, który podpisał porozumienie z ZUS,potwierdzimy swą tożsamość elektronicznie. Dzięki temu, tak jak ponad 3 miliony osób,będziemy moglikontaktować się z ZUS elektronicznie.

Dzięki PUE ZUS możemy między innymi sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń, czy nasi najbliżsi zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego, możemy też przesłać wnioski
i dokumenty rozliczeniowe. Z nowoczesnych rozwiązań najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy, tą właśnie drogą, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.

Centrum Obsługi Telefonicznej (COT)

PUE to także Centrum Obsługi Telefonicznej - 22 560 16 00. Można tu zasięgnąć informacji i zarezerwować wizytę w placówce. Przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji,konieczne jest uwierzytelnienie osoby dzwoniącej. Jeśli dana osoba posiada konto na PUE ZUS i PIN do COT, uzyska pełne informacje w swojej sprawie. Jeśli nie ma takiego konta,otrzyma tylko informacje ogólne. W tej sytuacji, w trakcie rozmowy z konsultantem,możliwe jest również uwierzytelnienie za pomocą pytań zadawanych przez konsultanta. Będzie on mógł wtedy potwierdzić dane stwierdzenie lub mu zaprzeczyć, albo udzielić niektórych informacji z konta w ZUS.Część usług jest dostępna przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem automatycznego systemu informacyjnego. Konsultanci natomiast są do dyspozycji klientów w dni robocze,od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Z ZUS można skontaktować się również za pomocą komunikatora Skype, w sprawach ogólnych - poczty elektronicznej e-mail:cot@zus.pl, ale takżeformularza kontaktowego na PUE, który w przeciwieństwie do poczty elektronicznej e-mail, gwarantuje bezpieczeństwo przekazywanych informacji. Dlatego można podać w nim swoje dane dotyczące sprawy.

Niektórzy klienci wciąż mają obawy dotyczące korzystania z możliwości, które zapewnia
cyfryzacja. Cenią sobie kontakt twarzą w twarz, albo telefon do „miłej pani”, która wcześniej prowadziła ich sprawę
– informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Tymczasem korzystanie z e-administracji pozwala uniknąć błędów i zaoszczędzić cenny czas. Zachęcam zatem do założenia profilu na PUE ZUS i korzystania z możliwości, które daje Platforma.

 

Dane dotyczące kwietnia 2019 r. w II Oddziale ZUS w Poznaniu i podległych mu jednostkach terytorialnych.

II Oddział ZUS w Poznaniu i podległe mu  jednostki

Liczba osób obsłużonych na salach obsługi klientów

II Oddział w Poznaniu

9602

Inspektorat w Gnieźnie

6415

Inspektorat w Kole

3348

Inspektorat w Obornikach

4940

Biuro Terenowe w Słupcy

2513

Inspektorat w Śremie

2594

Inspektorat w Środzie Wielkopolskiej

3624

Inspektorat w Turku

3818

Inspektorat we Wrześni

3567

Inspektorat w Koninie

7436

Razem

47 857

 

 

Kilka słów o naszej gminie...

KLESZCZEWO to gmina położona na granicy Poznania, stolicy znanego z gospodarności województwa wielkopolskiego. Do niedawna obszar nieomal wyłącznie rolniczy, obecnie przestrzeń dynamicznego rozwoju, będącego wynikiem atrakcyjnego położenia na skrzyżowaniu nowych tras komunikacyjnych - autostrady A2 i drogi ekspresowej S5.

Możliwość korzystania z uroków spokojnego wiejskiego otoczenia, a jednocześnie z bliskości prężnej metropolii sprawia, że jest to także wymarzone miejsce do życia dla stale rosnącej liczby mieszkańców.

Jest mi niezmiernie miło zaprezentować Państwu Gminę Kleszczewo. Mam nadzieję, że informacje zawarte w niniejszym folderze sprawią, że uznacie Państwo za stosowne bliżej poznać możliwości Gminy i być może zaangażować się w życie społeczne i gospodarcze jej mieszkańców.