Jeśli nie jesteś zameldowany na terenie naszej gminy, złóż wniosek o zameldowanie. Możesz to zrobić osobiście w Urzędzie Gminy lub elektronicznie – za pomocą platformy ePUAP. Potrzebujesz tylko tytułu własności nieruchomości/lokalu oraz dowód osobisty. To nic nie kosztuje.
Jeżeli z ważnego powodu nie możesz zameldować się na terenie Gminy Kleszczewo, pamiętaj, że wystarczy podczas wypełniania PIT-u podać adres zamieszkania na terenie naszej gminy oraz właściwy Urząd Skarbowy. Dla naszej gminy jest to Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu przy ulicy Dolna Wilda 80.
Jeżeli zmieniłeś miejsce zamieszkania, możesz wypełnić formularz ZAP-3 i złożyć go we właściwym Urzędzie Skarbowym, zgodnym z obecnym miejscem zamieszkania. Ważne: pamiętaj aby o zmianie swojego Urzędu Skarbowego poinformować swojego pracodawcę lub księgową.
Można w jednym okienku dokonać wymeldowania ze „starego adresu” i zameldować się pod nowym adresem.
Zmiana miejsca pobytu stałego nie powoduje obowiązku zmiany dowodu osobistego.
Urząd Gminy Kleszczewo ul. Poznańska nr 4, zaprasza do Referatu Spraw Obywatelskich, pokój nr 2 w godzinach urzędowania tj. poniedziałki od 8-16, od wtorku do piątku od 7-15 w celu dokonania obowiązku meldunkowego. Pracownicy referatu pomogą Pani/Panu w procedurach administracyjnych związanych z zameldowaniem i otrzymaniem dowodu osobistego.
Dlaczego warto zameldować się w gminie Kleszczewo?
Urząd znajduje się blisko. Szybciej i łatwiej załatwi Pani/Pan swoje sprawy. Będzie miała/miał Pani/Pan większy wpływ na swoje otoczenie poprzez możliwość czynnego udziału w wyborach do władz lokalnych. Ponadto gmina będzie miała możliwość uwzględnienia Pani/Pana w swoich planach dotyczących rozwoju. Meldując się przyczynia się Pani/Pan do rozwoju gminy, w której mieszka, gdyż około 40 % podatku PIT, który Pani/Pan płaci, wraca do budżetu gminy. To między innymi z tych pieniędzy możliwa jest budowa infrastruktury /chodników, dróg, kanalizacji itp.,/ utrzymanie szkół czy przygotowanie atrakcyjnej oferty sportowo-kulturalnej.
Zmiana miejsca zamieszkania w Urzędzie Skarbowym.
Składając wypełniony druk zgłoszenia aktualizacyjnego ZAP-3 /dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej/ lub CEIDG-1 /dla osób prowadzących samodzielnie działalność gospodarczą/ z adresem zamieszkania na terenie gminy Kleszczewo zasili Pani/Pan budżet gminy Kleszczewo. Złożenie tego dokumentu nie podlega żadnym opłatom.
Dlaczego jest to tak ważne. Około 40 % podatku PIT, który Pani/Pan płaci, wraca do budżetu gminy miejsca złożenia druku ZAP-3 i CEIDG-1. To między innymi z tych pieniędzy możliwa jest budowa infrastruktury /chodników, dróg, kanalizacji itp.,/ utrzymanie szkół czy przygotowanie atrakcyjnej oferty sportowo-kulturalnej.
Miejsce składania druków:
Ważne: do składania w urzędzie skarbowym wypełnionego druku ZAP-3 lub CEIDG-1 nie jest konieczna zmiana adresu zameldowania na pobyt stały. W zgłoszeniu istotny jest fakt zamieszkania pod określonym adresem.
Urząd Gminy Kleszczewo
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Referat Spraw Obywatelskich pok. Nr 2
ul. Poznańska 4 ,63-005 Kleszczewo
tel. 61-8176-033 wew. 132
e-mail: urzad@kleszczewo.pl, oc@kleszczewo.pl