Zaświadczenie o stanie cywilnym
ZAŚWIADCZENIE O STANIE CYWILNYM
INFORMACJE OGÓLNE I WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym może zostać wydany na wniosek w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu za pośrednictwem skrzynki podawczej na platformie e-PUAP
Załączniki:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
- oświadczenie o nieistnieniu okoliczności mających wpływ na stan cywilny nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego zeznania – zgodnie z art. 233 § 1 w związku z § 6 Kodeksu karnego
Do wglądu:
- dokument tożsamości (tj. dowód osobisty, paszport)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
Informacja: pokój nr 2, tel. 61 8176 033 wew. 132 lub 133
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy
- jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika urzędu stanu cywilnego, który przechowuje księgę stanu cywilnego (Urząd Stanu Cywilnego w Kleszczewie) wydanie zaświadczenia realizowane jest w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku
- jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika urzędu stanu cywilnego, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia realizowane jest w terminie do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku
- w przypadku odmowy wydania zaświadczenia – wnioskodawca otrzyma postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
OPŁATY
OPŁATA SKARBOWA
Kwota
|
Tytuł płatności
|
38,00 zł
|
za wydanie zaświadczenia
|
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek Gminy Kleszczewo.
Nr konta: 25 9076 0008 2001 0015 1106 0001
Opłatę można uiścić w kasie Urzędu Gminy w Kleszczewie.
TRYB ODWOŁAWCZY
W terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kleszczewie.
DODATKOWE INFORMACJE
Zaświadczenie ważne jest przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 2064 ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz.1257)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm. II wydawanie zaświadczeń 1 pkt.2/
- Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 262 ze zm.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 570)
- Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1137 ze zm.)
- Ustawa z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (tekst jednolity: Dz. U. z 2011 r., Nr 43, poz. 224 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 194).
Pliki do pobrania