Urząd Gminy w Kleszczewie przyjmuje wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest.
Wnioski można pobrać ze stron www.powiat.poznan.pl, www.kleszczewo.pl
lub w Urzędzie Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4 (pokój nr 6),
tel. 61-8176-017/020/033 wew. 124.
Do wzięcia udziału w programie uprawnione są następujące podmioty:
· właściciele i użytkownicy wieczyści, nieprowadzący działalności gospodarczej,
· spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
· jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych,
· instytuty badawcze,
· stowarzyszenia ogrodowe lub działkowcy,
które posiadają nieruchomość na terenie powiatu poznańskiego,
na której znajdują się wyroby i materiały zawierające azbest. Do skorzystania ze środków finansowych w przypadku niewykorzystania limitów dotacyjnych przez
w/w podmioty uprawnione stają się także rolnicze spółdzielnie produkcyjne, posiadające nieruchomość na terenie powiatu poznańskiego.
Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest wykonane zostaną przez wykonawcę wybranego w drodze przetargu.
Dotacja wynosi 100% na:
· demontaż, zapakowanie, transport i unieszkodliwienie;
· odbiór wyrobów zdemontowanych, zapakowanie, transport
i unieszkodliwienie.
Środki na realizację programu likwidacji wyrobów zawierających azbest pochodzą
z NFOŚiGW, WFOŚiGW, budżetu powiatu poznańskiego oraz gminy.
Wnioski będą przyjmowane do 10.07.2018r. Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich wpłynięcia do Urzędu Gminy i przekazywane sukcesywnie do Starostwa Powiatowego w Poznaniu.
Do wniosku należy dołączyć:
· dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości,
na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny, odpis księgi wieczystej lub inne);
· zgoda właściciela/współwłaściciela (w zależności od indywidualnej sytuacji prawnej nieruchomości);
· pełnomocnictwo dla wnioskodawcy (w sytuacji działania przez pełnomocnika);
· wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę
w odniesieniu do pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak”
w pkt 5 wniosku);
· wypełnione oświadczenie o pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku).
Jednocześnie przypominamy, że Wnioskodawca zobowiązany jest
do zgłoszenia administracji budowlanej zamiaru wykonania robót budowlanych przynajmniej na 30 dni przed planowanym terminem ich rozpoczęcia.
DOKUMENTY DO POBRANIA
1. Wniosek
4. Uchwała w sprawie zatwierdzenia regulaminu
5. WSR
Dokumenty do administracji budowlanej:
1. Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością
3. Zgłoszenie zamiaru rozbiórki
Aktualizacja 12.06.2018 r.