Poseł Bartłomiej Wróblewski, pełniący funkcję przewodniczącego Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Dróg Ekspresowych S6 i S11 zwołał posiedzenie Zespołu poświęcone budowie łącznika pomiędzy skrzyżowaniem autostrady A2 i drogi ekspresowej S5, a więc węzłem autostradowym Poznań – Wschód, a węzłem Kórnik Północ na drodze S11. W spotkaniu w gmachu Sejmu, oprócz parlamentarzystów wzięli udział urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury z Dyrektorem Departamentu Dróg Publicznych Jarosławem Waszkiewiczem na czele, z-ca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Grzegorz Dziedzina, a także p.o. Dyrektora Oddziału GDDKiA w Poznaniu Patryk Kosicki. Do udziału w posiedzeniu zostali zaproszeni również przedstawiciele samorządów gmin najbardziej zainteresowanych powstaniem tego połączenia, tj. Kórnik i Kleszczewo. Połączenie obu węzłów ma znaczenie dla całego regionu, jest to element brakującej południowej obwodnicy aglomeracji poznańskiej. Brak bezpośredniego połączenia dróg S5 i S11 pomiędzy węzłem autostradowym Poznań Wschód, a węzłem na S11 Kórnik Północ skutkuje wzmożonym ruchem pojazdów na odcinku drogi 434 łączącym węzeł Kleszczewo na drodze S5 z systemem dróg w Kórniku. Droga 434, która obecnie pełni rolę łącznika pomiędzy trasami szybkiego ruchu o znaczeniu krajowym nie spełnia nawet standardów drogi wojewódzkiej. Biorąc pod uwagę jej przebieg przez tereny zabudowy mieszkaniowej oczywistym jest, iż nigdy nie będzie możliwe wykorzystanie tego połączenia jako uzupełnienia sieci dróg szybkiego ruchu, a nawet jako drogi służącej do obsługi potencjalnie niezwykle atrakcyjnych gospodarczo terenów położonych w strefie oddziaływania 3 tras szybkiego ruchu – autostrady A2, drogi ekspresowej S5 oraz drogi ekspresowej S11.
Nagranie z posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Dróg Ekspresowych S 6 i S 11 - TU