Zgodnie z wcześniejszymi informacjami od 10 czerwca br. zaplanowane jest wejście w życie nowego rozkładu jazdy. Zmiany mają na celu lepsze dostosowanie kursów do potrzeb pasażerów. W tym celu zwiększono liczbę połączeń z najbardziej obciążonych przystanków. Efekt ten osiągnięto głównie poprzez dodanie dodatkowych kursów linii 431 oraz wydłużenie kursów dotychczasowej linii 435 z Rataj do Gowarzewa – linia ta na nowym przebiegu będzie miała numer 433 (linia 435 zawieszona). Korektom zostanie także poddana trasa linii 432 – w tym przypadku zmieni się liczba kursów docierających do Gowarzewa, a ponadto przejazd przez Gowarzewo będzie ograniczony do ronda na skrzyżowaniu ulic Tuleckiej, Swarzędzkiej i Kleszczewskiej – zmiana ma na celu skrócenie czasu przejazdu dla pasażerów tej linii, której główny kierunek to Kleszczewo przez Komorniki i Nagradowice. Na tym samym rondzie będzie także zawracał w kierunku Rataj autobus linii 433. W porównaniu z linią 435, kursy linii 433 zostaną, zwłaszcza w godzinach popołudniowych, przesunięte na godziny największego zapotrzebowania ze strony pasażerów, tak aby odciążyć linie 431 i 432.
Dla poprawy dojazdów do szkół w Swarzędzu zostanie wprowadzony dodatkowy kurs poranny na linii Kleszczewo – Swarzędz, zostaną też wprowadzone korekty poprawiające godziny dojazdu do Swarzędza tak aby dostosować kursy do godzin zajęć w szkołach średnich w tym mieście.
Dodatkowy kurs jest również zaplanowany na linii, której organizatorem jest Powiat Średzki – chodzi o dodatkowy powrót ze szkół średnich w Środzie Wlkp w godzinach popołudniowych. Niestety, w tym przypadku uruchomienie dodatkowego połączenia będzie miało miejsce od 2 września br.
Szczegóły w opublikowanych nowych rozkładach jazdy autobusów.
Ze zmianą rozkładu jazdy wiąże się konieczność zwiększenia liczby autobusów, wzrośnie również liczba godzin pracy kierowców. Biorąc pod uwagę szczególne obciążenia związane z organizacją kursów nocnych, które były realizowane w dni wolne od pracy w ubiegłym roku w okresie wakacyjnym (konieczność podjęcia pracy przez kierowcę, któremu przysługuje wyższe wynagrodzenie i dodatkowy dzień wolny od pracy w okresie dużego zapotrzebowania na urlopy kierowców), odstąpiono od organizacji kursów nocnych na linii do Poznania. Średnia liczba osób z naszej gminy korzystających z kursów nocnych z Poznania z piątku na sobotę wyniosła 2,3, a z soboty na niedzielę 9,6. Oczywiście w kierunku przeciwnym znacznie mniej. Liczba pasażerów, stosunkowo duża bezpośrednio po wprowadzeniu spadała wraz z upływem czasu. Koszty ponoszone przez naszą Gminę na transport publiczny należą do najwyższych w kraju.
Rozkłady do pobrania: