Pasażerowie, którzy z uwagi na obecną sytuację nie korzystają z biletów okresowych ZTM, mogą dokonać ich zwrotu i wnioskować o zwrot kosztów poniesionych w związku z ich zakupem.
Zwrot – zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM – dotyczy:
- całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu,
- kwoty za niewykorzystaną część biletu, w momencie, kiedy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął.
ZTM rekomenduje, aby wniosek o zwrot należności za bilet okresowy składać za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA, można także taki wniosek przesłać na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA.
W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot. Za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM.
Można dokonać zwrotu zakupionego biletu okresowego imiennego: normalnego, Metropolitalnego, ulgowego oraz Biletu Metropolitalnego z Ulgą. Zwrot gotówki za niewykorzystaną część okresu ważności biletu jest możliwy wyłącznie w okresie jego ważności. Z uwagi na wyjątkowość sytuacji – możliwe jest także wnioskowanie o zwrot biletów specjalnych, takich jak np. bilet semestralny, każda sprawa będzie rozpatrywana indywidualnie.
Z uwagi na wyjątkowe okoliczności nie jest konieczny paragon potwierdzający zakup biletu.
ZTM Poznań nie przewiduje możliwości „zawieszenia” obowiązywania biletów okresowych. Wynika to z faktu, że technicznie każdy chętny musiałby złożyć wizytę w Punkcie Obsługi Klienta ZTM, co z oczywistych względów nie jest obecnie możliwe. Zwroty gotówki są rozwiązaniem pozwalającym szybko sprawę zakończyć i dać pasażerom możliwość skorzystania z innej, optymalnej dla nich oferty z taryfy biletowej ZTM.