Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Wtorek, 08 października 2024, Imieniny: Brygidy, Loreny, Marcina PL EN

Udostępnianie danych z rejestru PESEL


UDOSTĘPNIENIE DANYCH Z REJESTRU PESEL


Wydział/Jednostka prowadząca

Referat Spraw Obywatelskich

Wymagane dokumenty

Wójt Gminy Kleszczewo udostępnia w trybie jednostkowym dane z rejestru Pesel. Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion  i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem. Do korzystania z nich są uprawnione m.in. organy administracji publicznej, sądy i prokuratura, a także inne osoby, pod warunkiem wykazania swojego interesu prawnego lub faktycznego do otrzymania takich informacji.

Wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców może złożyć:

  • osoba, która ma interes prawny - np. wierzyciel, który uzyskał tytuł wykonawczy i kolejnym etapem jest przekazanie sprawy do komornika sądowego, aby rozpocząć postępowanie egzekucyjne albo umieszczenie dłużnika w Krajowym Rejestrze Długów
  • osoba, która ma interes faktyczny  tzn., chce uzyskać dane dotyczące innej osoby, ale nie może swojego żądania poprzeć żadnymi przepisami prawa. W tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą, musi wyrazić na to pisemną zgodę.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony wniosek
  • dokument, który potwierdza interes prawny (np. wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione np. wyroki sądowe, umowy, wezwania do zapłaty, wezwanie przedsądowe wraz z potwierdzeniem braku odbioru, postanowienia i decyzje innych organów);
  • dokument, który potwierdza interes faktyczny. Jeżeli żądanie udostępnienia danych nie wynika wprost z przepisów prawa, należy przedstawić wiarygodną potrzebę posiadania danych osoby. W tym przypadku informacje dotyczące osoby można uzyskać wyłącznie, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą;
  • dowód opłaty za udostępnienie danych;
  • pełnomocnictwo z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej  – jeśli sprawę załatwia pełnomocnik. W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest  mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Referat Spraw Obywatelskich
  • Droga pocztową: Urząd Gminy Kleszczewo ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
  • w formie elektronicznej za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub przez zastosowanie podpisu elektronicznego.

Opłaty

Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dotyczy jednej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych w jednym lokalu)  wynosi: 31 zł. - nr konta: 

Bank Spółdzielczy w Kórniku  25 9076 0008 2001 0015 1106 0001

  • Opłatę można  wnieść kartą płatniczą bezpośrednio przy składaniu wniosku lub dokonać przelewu na wskazane powyżej konto. Można również zapłacić na poczcie lub w dowolnym banku;
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  gdy pełnomocnikiem nie będzie członek najbliższej rodziny - 17 zł;

- nr konta: 

Bank Spółdzielczy w Kórniku  25 9076 0008 2001 0015 1106 0001

  • Opłatę można  wnieść kartą płatniczą bezpośrednio przy składaniu wniosku lub dokonać przelewu na wskazane powyżej konto. Można również zapłacić na poczcie lub w dowolnym banku;

 

  • Termin i sposób załatwienia

      W terminie 7 dni roboczych od złożenia wniosku. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.  Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.          

Podstawa prawna

  • ustawa ustawa z 24.09.2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL;
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z 21.12.2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego;
  • ustawa z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • ustawa z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych.

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania decyzji odmownej odwołanie składa się do Wojewody Wielkopolskiego                             w Poznaniu za pośrednictwem tut. urzędu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Obowiązek informacyjny

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

 

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

 Administratorami są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.

2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest: Wójt Gminy Kleszczewo.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Wójtem Gminy Kleszczewo można się skontaktować poprzez adres 
e-mail: 
urzad@kleszczewo.pl lub  pisemnie na adres: ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Wójt Gminy Kleszczewo - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: urzad@kleszczewo.pl lub pisemnie na adres: ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  •  zarejestrowania w związku z:

- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem, 
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:

- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.

  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
  • usunięcia  niezgodności w danych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

ODBIORCY DANYCH

Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający  do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty  obywatelstwa polskiego.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.

Pliki do pobrania

Data dodania: 2019-07-17
Data ostatniej aktualizacji: 2024-06-04
gazeta
pit
GOKIS SIMSMS Moobis ESA czyste powietrze Aglomeracja Poznań lgd trakt piastow Schronisko Skałowo Dofinansowanie ze środków Budźetu Państwa ZTM Poznań
Fundusze UE
UW Poznań
Powiat Poznań
Obywatel
UMWW Poznań