NADANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
WYMAGANE DOKUMENTY
Dokumentacja załączona do wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego w przypadku staży zakończonych po 31 sierpnia 2018 r. obejmuje:
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
Referat Oświaty, pokój nr 13, tel. 61 8176 033 wew. 117
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W kolejności wpływu wniosków, nie dłużej niż w ciągu miesiąca. Przewodniczący komisji egzaminacyjnej zawiadamia nauczyciela kontraktowego, który złożył wniosek o podjęciu postępowania egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu, co najmniej na 14 dni przed datą posiedzenia komisji.
OPŁATY
brak
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku wydania decyzji o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego przysługuje odwołanie w terminie 14 dni do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, tj. Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu.
DODATKOWE UNFORMACJE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODSTAWA PRAWNA
I. ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.);
II. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.);
III. ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2159 ze zm.);
IV. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574);
V. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575).